سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت ورق رنگی

صادرات لوله

صادرات لوله و اتصالات به عنوان یکی از پرتقاضاترین محصول فولادی از یک طرف، و از طرف دیگر نوسانات دلار و ارز ، قوانین لحظه ای گمرک و ... مشکلات خاص خود را ایجاد نموده است که نیاز به کارشناسان متخصص و مجرب در این زمینه دارد.

لوله

صادرات لوله از جمله کالاهای صادراتی و در آمد زا برای کشورهای تولید کننده ی این صنف می باشد. صادرات این کالا در تامین منابع ارزی و توسعه ی ظرفیت تولید ضروری است و با وجود تقاضای بسیار بالای داخلی ، ظرفیت محدود تولید ، هزینه بالای حمل ونقل همواره سعی بر آن است تا صادرات و تولید لوله افزایش داشته باشد.علاوه بر موارد ذکر شده عواملی نظیر تقاضای کشورهای همسایه و استقلال یافته  بر اهمیت این موضوع می افزاید. لوله یکی از راههایی برای انتقال گاز ، نفت و فرآورده های نفتی می باشد و به همین دلیل تولید ، صادرات و واردات آن مهم است.

لوله داربست

لوله داربست یا همان لوله صنعتی یکی از متداول ترین لوله ها در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساختمانی است که در سایزهای مختلفی تولید می شود. لوله داربستی که به عنوان یک سازه فلزی شناخته می شود با به هم پیوستن با لوله های همسان خود امکان دسترسی افراد به ارتفاعات بلند و ناممکن را آسان می سازد.

لوله داربست در سایزهای مختلفی تولید میشود وسایز های 1 و 1?2 اینچ که با نمره 5 یا لوله 5 داربستی شناخته میشوند، بالاترین نرخ استفاده را دارا میباشند.به دلیل عدم عبور هیچ نوع سیالاتی از داخل داربست ، هیچگونه تست و آنالیزی بر روی داربست انجام نمیگیرد و به همین علت ، تولید لوله داربست یکی از راحت ترین و ساده ترین روش های تولید مابین سایر لوله ها میباشد و اغلب کارخانه جات داخلی اقدام به تولید این محصول میکنند.

لوله داربست

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه لوله‌ای فولادی(لوله فولادی درزدار و بدون درز) می‌باشد که با یک لایه روی پوشش و گالوانیزه شده است. روی با ایجاد مانعی روی سطح لوله از خوردگی لوله زمانی که در فضای باز درم عرض عناصر محیطی قرارمی گیرد جلو گیری می‌کند. این لایه‌ی محافظ همچنین از لوله گالوانیزه در برابر آسیب ناشی از رطوبت و اسیدی بودن محیط‌های داخلی نیز محافظت می‌کند.

گالوانیزه کردن لوله باعث مقاوت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی می‌شود، با این حال لوله‌ گالوانیزه نمی‌توانند به طور مداوم در معرض سیالاتی خورنده از قبیل اسید قرار گیرند و همچنین نمک موجود در مایعات می‌تواند روند خورندگی آنها را تسریع کند.

لوله درزدار

لوله درزدار یا درز جوش یا جوشی ، در ابتدا ورقه هایی می باشد با ضخامت های متفاوت که بر پایه اندازه نهایی لوله ها برش می خورند و پس از آن به دستگاه نورد منتقل می شوند، بعد از آن درز به وجود آمده جوشکاری می شود و در نهایت لوله ها وارد مرحله آزمایش و کونیک می شوند. به دلیل همین درز جوشکاری شده به این لوله ها لوله درزدار یا لوله درز جوش می گویند.

برای ساخت لوله درزدار، ورق های فولادی باید ترکیبات شیمیایی مشخصی داشته باشند. ب دلیل آن که این ترکیبات شیمیایی بر روی خواص مکانیکی، جوش پذیری و … در روند تولید تاثیر گذار هستند.

ورق رنگی

ورق رنگی با اضافه شدن پوشش رنگ کوره ای به ورق گالوانیزه تولید می شوند و دارای مقاومت بالایی در برابر خورگی و همچنین قابلیت مناسبی در فرم پذیری هستند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها میتوان در تولید لوازم خانگی مانند یخچال سازی، تولید اجاق گاز و آبگرمکن و کابینت سازی اشاره کرد. عمده مصرف ورق رنگی گالوانیزه در صنعت ساختمان در قسمت های سقف کاذب، بدنه انبارها و کارگاه ها، پوشش سقف سوله و ویلا ها و... اشاره کرد در اتومبیل سازی، ساخت کانتینر و سردخانه ها و ده ها مورد دیگر نیز از ورق گالوانیزه استفاده می شود. رنج تولید یا واردات این محصول ضخامت 18 صدم میلیمتر تا 1 میلی متر است و در ابتدا به صورت رول (حلقه یا کویل) تولید می شوند و عرض رول های ورق گالوانیزه رنگی به صورت استانداد 100 یا 125 سانتی متر است که در بازار به ترتیب به آنها کوتاه و بلند گفته می شود.

قیمت ورق رنگی

قیمت ورق رنگی در بازار ایران معمولا به نسبت سایز مقاطع ( نظیر میلگرد و تیرآهن) از نوسان لحظه ای کمتری برخوردار است اما در حالت کلی افزایش قیمت آهن و فراورده های آن بر قیمت ورق گالوانیزه رنگی نیز تاثیر می گذارد. مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت اهن نیز شامل قیمت جهانی سنگ آهن، قیمت نفت، هزینه های حمل و نقل و تورم جهانی است. عوامل داخلی همچون میزان تقاضا و تورم داخلی نیز بر قیمت ورق گالوانیزه رنگی تاثیر گذار است.

ورق استیل

ورق استیل بر پایه آهن تولید می شود با این تفاوت که بسیار عناصر متغیر در ساخت آن استفاده می شود و همین عناصر موجب می شود تا میزان مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری، استحکام و ... افزایش یابد.

یکی از عناصر مهم موجود در ورق های استیل، منگنز می باشد. منگنز سرعت خنک شدن بحرانی را کاهش می دهد به همین خاطر نقطه تسلیم و استحکام نهایی افزایش پیدا می کند. وجود منگنز موجب افزایش قابلیت های آهنگری و جوشکاری می شود  و به شدت سختی فولادها را افزایش می دهد . منگنز به دلیل ساختار اتمی از ترکیب شدن گوگرد با آهن جلوگیری می کند. از ورق استیل در بیشتر صنایع، مانند کارخانه های صنایع غذایی، ساخت بدنه خودرو، ساخت تانکر های حمل مواد شیمیایی و ... استفاده می شود.

ورق استیل

قیمت ورق استیل

قیمت ورق استیل به دلیل وارداتی بودن، وابستگی بسیار زیادی به نرخ دلار دارد. مقاطع استیل موجود در بازار آهن آلات با استفاده از شمش آلیاژی استیل ساخته می‌شود. نیاز به تجهیزات مخصوص از یک سو و نبودن این امکانات در داخل کشور از سوی دیگر، باعث شده تا برای تامین مقاطع استیلی به واردات روی آوریم.تمام محصولات وارداتی بر پایه دلار معامله می‌شود، به همین دلیل در خرید و فروش ورق استیل نیز نرخ دلار دخالت دارد. نوسانات نرخ دلار در این حالت باعث تغییر قیمت استیل و مقاطع ساخته شده از آن می‌شود.

بنابراین در چنین شرایطی بهتر است تا برای خرید و آگاهی از قیمت ورق استیل از منابع معتبر استعلام قیمت کنید.

معرفی انواع ماشین آلات ساختمانی و عمرانی

مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

روش های ساخت بتن ضد آب